Книга vs фільм

Зараз телебачення у нашому житті відіграє велику роль. Ми дивимось різні програми, шоу, фільми ледь не кожного дня. Але ж раніше всього цього не було. І як жили тоді люди?
Перш ніж створили телевізор, зявилися книги. Довгий час вони були для людини розрадником і товаришем. Адже саме тоді, коли читаємо, ми стаємо вільними від буденності та проблем, що оточують нас.
Коли не було телебачення, зрозуміло, що люди читали більше. Тепер же з появою нового винаходу, який полегшив життя всьому суспільству, така потреба відпала. Адже здавалося б, навіщо читати ту саму книгу, коли по ній зняли фільм, який переглянути буде набагато швидше.


Але я любитель книг. Люди, які спілкуються зі мною, добре це знають. Адже це, мабуть, одна з усіх тем, про які я можу розмовляти вічно. Я ніколи не дивлюсь спершу фільм, а потім читаю книги. Не розумію, як люди так роблять. Адже це безглуздо.
Однак мені подобається після прочитання книги переглянути фільм, якщо такий є. Але я часто задумуюсь над питанням: чи варто створювати собі зайву мороку, читаючи книгу і переглядаючи фільм? Якщо подумати, то роблю одну й ту ж роботу двічі.
Я спробувала визначити плюси та мінуси у перегляді фільмів замість прочитання книг. І ось що вийшло.
Плюси:
·                   Менше витраченого часу.
·                   Дозволяє побачити героїв, яких автор у книзі лише описує словами.
·                   Можна дивитися фільм і виконувати ще якусь роботу. Перегляд кіно не вимагає того зосередження, що книга.
І, на жаль, я більше не бачу ніяких плюсів. Хоча це лише моя думка. Наприклад, коли я читала в Інтернеті відгуки про екранізації різних фільм, то знайшла в соціальній мережі «Вконтакте» обговорення. Воно стосується того, на скільки якісно екранізують книги, і чи варто такі фільми дивитися. Із коментарів відвідувачів, я зрозуміла, що більшість не задоволені, лише за поодинокими винятками. Посилання на це обговорення залишу тут: https://vk.com/topic-12205567_21691541 (раптом хтось захоче поділитися своєю думкою).



А тепер на основі переглянутих коментарів та із власного досвіду зазначу, які мінуси має перегляд фільмів перед прочитанням самої книги.
           Мінуси:
·        У фільмі зображено не всі сцени з книги.
·        У фільмі можуть грати актори, які будуть виглядати не так, як ви уявляли собі головних героїв, що може призвести до розчарування.
·        Актори можуть грати погано, що складе у вас негативні враження і про саму книгу.
·        У фільмі може бути порушена хронологія викладу.
·        Фільм може бути погано перекладений. Це заважатиме перегляду.
·        Фільм не дає можливості власній уяві творити.
·        Фільм може бути незрозумілим для багатьох людей, якщо вони не читали книги. Адже там вирізають багато частин, що у книзі пояснюють суть явища, події, причини такої поведінки героїв, їх характер, думки, переживання тощо.
·        У фільмі можуть бути зовсім не ті картинки, що ти уявляв собі.
Як бачимо багато мінусів. Не всі, звичайно, з ними погодяться. А дехто, можливо, навіть доповнить цей список.
Тепер зазначу і плюси/мінуси читання книг. Також на основі коментарів інших людей, які я зустрічала в Інтернеті та власного досвіду.
Мінуси:
o   Книга лише описує. Вона не може показати.
o   Витрата часу. На прочитання книги у багатьох людей йде дуже багато часу.
o   Не кожен зможе прочитати цілу книгу від початку до кінця.
o   Деякі книги не мають того перекладу, яким було б зручно читати тому чи тому читачеві.
o   Коли людина читає, вона не може ні на що відволікатися.


Плюси:
o   Книга дає можливість фантазувати. А людська фантазія безмежна.
o   У книзі діалоги, монологи, описи, сцени представлені у повному обсязі.
o   Книга розвиває людину, змушує її мислити. Людина стає начитаною.
o   Завдяки книзі ми стаємо грамотними. Збільшується наш словниковий запас.
o   Книга дає можливість зануритися у щось нове та втекти від власних проблем.
o   Читаючи книгу, людина більше часу проводить із своїми улюбленими героями. Вона живе разом з ними, переживає їх емоції.
o   Читаючи книги, людина використовує свою уважність. Натомість фільм вона дивиться на автоматі.
Я постаралась навести всі можливі, на мою думку, плюси та мінуси, як у фільмі, так і в книзі. А от що краще, звісно, обирає сам кожен для себе. Для мене назавжди залишиться улюбленою книга. Тому що там все справжнє, таке, як хочу я. Ніби я сама і створюю той світ, який автор описує. А ще мені дуже не подобається, що у фільмах, режисери викидають багато цікавих сцен або навіть замінюють якісь деталі. Наведу приклад. Останній фільм, що я дивилась після прочитання книги – це «Читець» знятий за мотивами книги Бенгарда Шлінка.  
Порівнюючи фільм «Читець» із книгою, за якою він був знятий, можу сказати, що значних відмінностей там не було. Проте деякі елементи були відсутні або замінені. Наприклад, у фільмі була перероблена така сцена: коли Міхаель із Ханною відправились на канікулах погуляти, то вони зупинились у готелі. Після ночі разом хлопець залишив Ханні записку, де зазначив, що він пішов за сніданком, щоб вона не хвилювалась. Коли Міхаель повернувся Ханна була розлючена. Вона сказала, що не бачила ніякої записки. Замість цього у кіно показали, що Ханна губиться, дивлячись у меню, яке принесла їм офіціантка. Такий епізод відразу дав зрозуміти, що головна героїня не вміє читати. У книзі ж це важко зрозуміти аж поки сам Міхаель не робить такого висноку. Також у фільмі подається розмова Міхаеля лише з професором щодо додаткової інформації про Ханну, в той час як у книзі він розмовляв із своїм батьком теж. Ця розмова у майбутньому змінила ставлення головного героя до свого тата. Тому вона є важливою у книзі. Але у фільмі її опустили чомусь. Також у кіно «Читець»  не зазначено, що професор помер і не вказано, що головний герой спершу відмовляється їхати на похорон, щоб не згадувати минуле, яке повністю змінило його життя. Але все ж таки потім їде. Натомість у фільмі зображується донька Міхаеля уже в дорослому віці. Разом з нею він їде, до могили Ханни, де розповідає Юлії про своє кохання в юні роки, чого в книзі немає. І ще багато менших дрібниць, які, на мою думку, суттєво не впливають на сам сюжет, тому їх я не буду зазначати. Кому цікаво, що там було ще не так, прочитає книгу, а потім порівняє її із фільмом.
А ось нещодавно я прочитала книгу майстра жахів Стівена Кінга. Вона називається «Буря століть». Сама книга написана для екранізації. Це не звичайний роман. Коли автор писав її, то він уже знав, що вона для кіно. Проте, не зважаючи на такий нюанс, книга читається доволі легко. І от я тепер думаю, дивитися мені кіно чи не треба? Адже скільки б я не переглядали фільмів за мотивами книг, то весь час тільки розчаровуюсь. Але мене не полишає думка про те, що ця книга із самого початку була написана для екранізації. Отже вона повинна бути знята просто ідеально. На щастя, моя подруга Олена Тютенко, вже бачила «Бурю століть». Вона залюбки поділилась зі мною своєю думкою. «Ну що можу сказати... рада, що подивилася. Помітила лише деякі неточності між книгою і фільмом. Я спочатку прочитала першу частину книги, а потім подивилася фільм (теж першу частину). Мені це допомогло чіткіше уявляти героїв, коли дочитувала другу частину. Кінг, як на мене, мало часу приділив описові героїв, зациклився на їх іменах та родинних зв'язках. Так будь-хто заплутається. – говорить Олена. – Цікаво прочитати книгу і подивитися по ній фільм. Для мене немає різниці в якій послідовності. Тобі просто хочеться дізнатися, як бачить тих героїв режисер. Іноді, коли ваші погляди на книгу не збігаються, ти сердишся, а буває, що дивуєшся: "Як же я не зрозумів цього, коли читав?". Нещодавно я прочитала сагу "Дом ночи" американської письменниці Каст Крістін. Тепер же чекаю на екранізацію. З одного боку, хочу побачити як це все зображає режисер, а з іншого боюсь, що все буде не так, як я уявляла. Раджу подивитися фільм, бо так легше розібратися у занадто великій кількості героїв».
Мабуть, все-таки і я тепер гляну фільм, бо з іменами в мене дійсно проблеми. Поки дочитала до кінця, то геть забула, хто є хто.


На сам кінець скажу, що тут немає золотої середини. Все залежить від людини: читатиме вона книги чи буде дивитися фільми. Проведене мною опитування у соціальній мережі «Вконтакте» дає лише не значний розрив. Оскільки тут взяло участь лише 20 осіб, то робити висновки складно. Тому на сайті «Порівнюємо і обговорюємо» я знайшла опитування більш серйозне. У ньому книги перемогли, що не може мене не радувати. Я люблю читати книги і хочу, щоб усі їх любили. J




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Darker than Black (концовка)

Круто бути маленькою